کد خبر: ۲۲۶۶۱
|
۱۸ آبان ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۰
در گفتگو با نبض فناوری مطرح شد؛

صادرات کیت تشخیص مولکولی و ژنتیکی به کشور‌های اوراسیا و عراق|باید سازوکار جدید برای رقابت دانش‌بنیان‌ها تعریف شود

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان توپاز ژن کاوش، با بیان اینکه هم‌اکنون ظرفیت تولید کیت تشخیص بین ۲۰ تا ۲۵ هزار تست است، گفت: درصدد هستیم که دامنه تولید محصولات را برای بیماری‌های مختلف گسترش دهیم تا در این زمینه به مرحله خودکفایی برسیم.

رضا آذربایجانی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان توپاز ژن کاوش، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با بیان اینکه این شرکت در زمینه تولید محصولات مرتبط با بیوتکنولوژی و ارائه خدمات کامل ژنومیکس و پروتئومیکس موفق به ارائه باکیفیت‌ترین محصولات و خدمات در این زمینه است، اظهار کرد: هم اکنون در بخش تجهیزات پزشکی و کیت‌های تشخیص کرونا و کیت‌های تشخیص مولکولی خدماتی را ارائه می‌دهیم.

وی تصریح کرد: درصدد هستیم که دامنه تولید محصولات را برای بیماری‌های مختلف گسترش دهیم تا در این زمینه به مرحله خودکفایی برسیم. همچنین تولید ابزار و تجهیزات پزشکی و محصولات کیت‌های ویروسی و ژنتیکی را در دستور کار قرار دادیم.

آذربایجانی با اشاره به اینکه این شرکت ۱۰ سال سابقه فعالیت در این حوزه دارد، گفت: تمام تجهیزات تولیدی این شرکت دانش بنیان مجوز‌های لازم را از سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت دریافت کردند. این محصولات مشابه محصولات خارجی هستند طبعا در شرایط بحران هر کشوری در تلاش است که محصولات مورد نیاز را خودشان تامین کنند بنابراین لازم است که ابزار‌های تشخیص بیماری‌ها در داخل کشور‌های تولید و طراحی شود.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان توپاز ژن کاوش، افزود: کشور‌هایی مثل عراق از محصولات تولیدی این شرکت استفاده کردند الان رویکرد صادراتی برای اورسیا و سایر کشور‌ها در دست اقدام است. از ظرفیت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز بهره‌مند شدیم.

آذربایجانی با تأکید براینکه میزان تولید محصولات براساس نیاز بازار و مشتریان است، گفت: ظرفیت تولید بین ۲۰ تا ۲۵ هزار تست است منتها متناسب با نیاز بازار تولید می‌کنیم. این عدد ظرفیت اسمی شرکت است و اگر وارد فاز صنعتی شویم میزان تولیدات افزایش خواهد یافت.

وی تأکید کرد: تا به امروز از تسهیلات معاونت علمی و فناوری و صندوق نوآوری شکوفایی استفاده نکردیم، اما درصدد هستیم که از این تسهیلات بهره‌مند شویم. در همین راستا تفاهم خوبی ایجاد شده است که بتوانیم از سرمایه خطرپذیر و پلتفرم‌های آن‌ها استفاده کنیم.

آذربایجانی خاطرنشان کرد: عمده موانع پیش روی این شرکت‌ها این است که دستگاه‌های متولی دولتی و حکومتی بتوانند سازوکاری را تعریف کنند که بازار این شرکت‌ها از حالت رقابتی خارج نشود و به حالت انحصاری تبدیل نشود این موضوع کمک می‌کند که گروه‌های متوسط و کوچک در مقابل گروه‌های بزرگ که وابسته با دستگاه‌های مختلف هستند، نشوند. این بزرگترین چالش شرکت‌های دانش بنیان است.

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی